تفکرات بازار سنتی ما ، بیش از ۳۰ قرن افت و اخیز را تجربه نموده و تجربیات جاری در آن تجربیاتی ارزشمند است اما مشکل شاید این باشد که مدیران ما توان تعمیم آن تجربیات به بازارهای نوین را نداشته باشند ، برای مثال ضرب المثل مشک آن است که خود ببوید ، نه آنکه عطار بگوید ، بیانگر خلق تجربه مشتری و مدیریت آن از طریق سمپلینگ است اما در بازار ما تفسیر به نقش مطلق کیفیت در بازارسازی و عدم تاثیر روش های نوین تبلیغ و ترویج محصول است. در صورتیکه در همین راستا و در قسمت دوم عرایض، ضرب المثلی چون تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد ، که سیاست های ترویج را توصیه میکند به شدت مورد غفلت قرار میگیرد ، آنچه مشکل مدیران ماست البته به نظر حقیر، نداشتن اطلاعات جامع و پرهیز از آموختن است که حکایت فیل در تاریکی را برای پژوهشگر تداعی مینماید . توفیقتان روز افزون