اسرار یک فروش موفق - قسمت اول

 

به نظر شما یک فروشنده موفق چه کسی است؟ کمی فکر کنید. فروشندگانی را که تا کنون با آنها برخورد کرده اید به یاد بیاورید...

برای این سوال پاسخ هایی وجود دارند که با تفاوت زاویه نگرش رنگ متفاوتی نیز به خود میگیرند:

۱- فروشنده موفق کسی است که هر چه را که اراده کند بتواند به قیمت مورد نظر بفروشد؟

۲- فروشنده موفق کسی است که نه به همه اما فروش زیاد و مشتریان زیادی را در زمینه کاری خود به دست آورده باشد؟

۳- فروشنده موفق کسی است که فن بیان عالی و ظاهری مناسب داشته باشد ؟

۴- فروشنده موفق کسی است که ....

 

اگرچه درست ترین پاسخ تلفیقی از جواب های فوق را در بطن خود نهفته دارد اما واقعیت اینست که پاسخ های فوق چیزی بیش از یک دست آورد نیستند و در واقع اصلا پاسخ سوال مطرح شده نیستند!!!

مهم اینست که یک فروشنده موفق چه کرده است که توانسته به نتایج فوق دست بیابد؟

بنده سعی خواهم کرد تا با تجاربی که پس از بارها و بارها شکست به آن دست یافته ام را در اختیار شما قرار دهم تا شما دوست عزیزی که قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی را دارید یا به تازگی در محل کار خود مشغول به کار شده اید بتوانید از تمام توانایی های بالقوه خود به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید:

دوست عزیز:

اگر شما بهترین کالای ممکن با یک برند معتبر و معروف را در اختیار داشته باشید، اگر بهترین پوشش و وضعیت ظاهری را نیز رعایت کارده باشید، حتی اگر سخنان شما ماری را قانع کند که دیگر در عمر خود موشی را شکار نکند! نمی توانید فروشنده خوبی باشید مگر اینکه...

مگر اینکه کالای ارائه شده توسط خود را به خوبی بشناسید!!!

این در واقع طلایی ترین نکته ایست که هر فردی می تواند با رعایت آن به فروشی معادل فروش بهترین ها دست پیدا کند!

اینکه مشتری از کالایی که از شما می خرد چه انتظاراتی دارد و کالای شما چه انتظارتی از مشتری را می تواند برآورده سازد اصلا مطلب بی اهمیتی نیست!

من به شما قول می دهم اگر شما ظرف ۳۰ ثانیه اول نتوانید آن چه را که ارائه می کنید به درستی و به کامل ترین و خلاصه ترین حالت ممکن  به مشتری خود معرفی کنید فروش سختی را پشت سر خواهید گذاشت و مسلما بعد از این پیروزی سخت یا خدای نکرده شکست دیگر دل و دماغ ادامه کار را نخواهید داشت و ناکامی های متعددی را در همان روز تجربه خواهید کرد.

من در کارگاه های آموزشی که شاگردان متعددی در آن شرکت کرده اند بارها و بارها روش خلاصه سازی مزایا و معایب کالا را شرح داده ام اما واقعیت اینست (که بارها این مطلب را نیز گفته ام) هیچ فردی به اندازه خود مشتری نمی تواند کالای شما را به شما معرفی کند!

آری درست است!!! مشتری و باز هم مشتری...!!

به همین دلیل است که تویوتا همواره شعارش این بوده و هست:

"The customer is the KING"

باز هم فکر کنید کدام یک را دوست دارید؟

۸ ساعت کار کنید و ساعت ها غصه بخورید که چرا موفق نمی شوید؟

یا ۸ ساعت فکر و مطالعه کنید و از یک کار ۲ ساعته لذت بخش پر درآمد لذت ببرید؟

تصمیم با شماست!!!

 

مولف : محمد نجاتی

استراتژی های بازاریابی

استراتژي هاي بازاريابي در چرخه عمر محصول

( Marketing Strategies in PLC ) 

مصطفي مؤمني

(منتشر شده در فصلنامه مدير، پاييز و زمستان 1385) 

چكيده:       

با شتاب گيري رقابت در عرصه توليد و مصرف، امروزه اكثر شركتهاي موفق منابع و توان رقابتي خود را دايرمدار بازاريابي يا در معنايي كامل تر در سطح بازرگاني قرار مي دهند. آنچه مسلم است اين است كه راه ارتزاق و استمرار حيات سازمانها از شاهرگ بازاريابي مي گذرد و در اين محيط پيچيده و مبهم كه رقباي قدر و نوآور هرزگاهي قد علم مي كنند، ‌داشتن استراتژي بازاريابي لاجرم و ضروري مي‌گردد.        آنچه در ادامه اين مقاله به آن پرداخته شده، نگاهي گذرا بر استراتژي هاي بازاريابي محصول در مراحل عمر آن است كه سازمانها با يافتن موقعيت خود در هر يك از محصولات لازم است استراتژي كلان بازاريابي خود را بر تركيب موثر اين استراتژي ها قرار دهند تا در محيط پوياي پيرامون خود بتوانند بقاي خود را حفظ كنند.  

بقیه مقاله در ادامه مطلب...

ادامه نوشته