تستمونیا در دیجیتال مارکتینگ از دیدگاه مشاوره اقتصادی
خیلی باب شده که پیج های مختلف در اینستاگرام و وبسایت های فروشگاهی، نظرات مشتریان، فیش های واریزی، تصاویر ارسال بار برای مشتریان و چیزهای دیگه ای رو که میتونن اثبات کنن صاحبان پیج سایت امانتدار مشتریانشون هستند رو با دیگران به اشتراک میگذارن اما با این وجود در بعضی پیج ها این موارد باعث افزایش فروش میشن و در بعضی پیج ها خیر...
حالا دلیلش چیه؟
1- تستمونیا برای کالاهای با طول عمر زیاد کارساز است.
بله درسته، اگر قراره من یک کالای با دوام رو برای بک مصرف مهم بخرم حتما به گارانتی اون محصول، کیفیتش و اعتبار فروشنده دقت خواهم کرد اما اگر اون کالا قراره یک مدت کوتاه مصرف بشه قطعا به این مقدار حساسیت به خرج نخواهم داد.
همچنین اگر قصد من از ارتباط گرفتن با یک شخص به عنوان یک مجری پروژه یا پیمانکار و یا هر عنوان دیگه ای باشه، تستمونیای اون شخص که شامل تصاویری با اشخاص مهم و تاثیر گذار که نشون دهنده سطح روابط بلند بالا و اعتبار اون شخص اعم از چهره های سیاسی و یا سلبریتی ها هست برام مهم میشه اما اگر قصدم یک ارتباط ساده است این موارد خیلی روی من تاثیر گذار نیست.
2- کلاهبرداری ها از طریق تستمونیا افزایش یافته است.
در واقع کار خاصی لازم نیست تا بشه تستمونیا ساخت، کارتنهای خالی با شماره و آدرس اشخاص خیالی در حال ارسال، چندتا کارت به کارت و ارائه رسیدش از طریق اقوام و دوستان و یا تصاویر آقای دوربینی طور که میشه عکس گرفتن با آدمهای مهم به هر قیمتی حالا از طریق آشنایان و یا حضور در مراسمی که اون عزیزان در اون حضور دارن اعتباری به ما نخواهد بخشید.
برای از بین بردن این موضوع تداوم این سبک تستمونیا و تصاویر ارسال کالا ( و نه واریز) و تعداد تصاویر مشترک در مکان های مختلف با اشخاص معتبر تا حدی میتونه شک ناشی از ساختگی بودن این تصاویر رو در مخاطب کاهش بده.
3- تستمونیا همه ی راه نیست.
تستمونیا فقط یکی از پارامترهای موثر در خرید مشتری است. اگر زیبایی بصری، مطالب با هویت و درست، تببین رسالت پیج و وبسایت و خیلی چیزهای دیگه ناقص باشن کل این منظره ای که برای لذت بردن و انتخاب شدن توسط مشتری ترسیم کردین(منظور پیج و سایت و مطالبش هست) هرگز موفق نخواهد شد نیاز مشتریان شما رو پاسخ بده.
موفق باشید
محمد نجاتی مشاور اقتصادی و مجری پروژه های دیجیتال مارکتینگ