۵۰ رفتار غلط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ:

۱- عکس محصولات را با فیلترها دستکاری نکنید، دیجیتال مارکتینگ وسیله نشان دادن حقایق است نه حقایق مجازی.

۲- بیش از حد روی خوب بودن محصولات تاکید کنید، تاکید همیشه باعث ایجاد شک میشود.

۳- دنیای مجازی خود بخود دنیای ناامنیست، با مشتری به هیچ عنوان بدقولی نکنید.

۴- از دسترس مشتری خارج نشوید، به خصوص وقتی از قبل از مشتری پول گرفته اید.

۵- شوآف بیش از حد نکنید، سطح انتظار بالا در مشتری ایجاد نکنید.

۶- از تصاویر بی کیفیت استفاده نکنید، اینستاگرام روی این موضوع حساس است.

۷- هشتگ نامرتبط زیر پستها درج نکنید ، امکان بلاک شدن و ریپورت شدن وجود دارد و مشتری شما را ترک میکند.

۸- لوکیشن های غیر مرتبط ممکن است بازدید ایجاد کند اما اگر همیشگی باشد مشتری شما را ترک میکند.

۹- فالور فیک نخرید، انگیجمنت ریت یا نرخ جذابیت پیج شما پایین می آید و پست های شما برای مشتری نمایش داده نخواهد شد.

۱۰- از ویدئو های طولانی استفاده نکنید؛ دنیای مجازی دنیای تنوع است مشتری حوصله دنبال کردن آن را نخواهد داشت.

۱۱- بی نظم نباشید و تا جای ممکن برای انتشار محتوا نظم داشته باشید ، شاید روزانه یک پست و ۴ استوری برایتان کافی باشد.

۱۲- در گرفتن فالور عجله نکنید، تعداد کم اما موثر فالو مهمتر از تعداد زیاد اما انتخاب آنها از فالورهای غیر مرتبط است.

۱۳- کپشن سردستی ننویسید و وقت بگذارید.

۱۴- از کلمات سخت و غیر متعارف استفاده نکنید.

۱۵- استفاده کردن از کلمات غیر رسمی و محاوره ای اشکالی ندارد اما بیش از حد از حیطه ادب خارج نشوید.

۱۶- بیش از حد از هشتگ استفاده نکنید، این برای شما نمره منفی خواهد داشت.

۱۷- لایوها را فراموش نکنید ، آنها به مشتریان شما حس بودن القا میکنند.

۱۸- در لایوها موضوعات غیر مرتبط را بیش از حد تکرار نکنید، خصوصا عقاید شخصی شما نباید به مشتریان تحمیل شوند.

۱۹- در پیج تخصصیتان عقایدتان را کمتر مطرح کنید، عقاید هرکس برای خودش محترم است اما نه در پیج های تخصصی.

۲۰- اگر پیج شما فروشگاهیست، دایرکتها را دیر پاسخ ندهید مشتری صبر نخواهد کرد.

۲۱- مشتری را با پاسخ های تلگرافی ناراحت نکنید وقتی از شما در مورد قیمت کالا و یا خدمات پرسیده میشود اقلا یک سلام و احوالپرسی گرم حق مشتری شما خواهد بود.

۲۲- به مشتری اصرار نکنید تا از پیج شما خرید کند مشتری حق انتخاب دارد.

۲۳- پست های ابتدایی و انتهایی پیج ، به خصوص پستهای انتهایی مورد قضاوت مشتریان‌شما عستند، آنها را درست انتخاب کنید.

۲۴- استوری های سلام و صبح بخیر برای مشتریان ضرورتی ندارند، در به نمایش گذاشتن آنها زیاده روی نکنید.

۲۵- در نهایت برای مشتری غیر قابل دسترس نباشید؛ اطلاعات تماس کافی و راههای دسترسی متعدد برای مشتری بگذارید.

مولف: محمد نجاتی مشاوره اقتصادی و مجری پروژه های دیجیتال مارکتینگ