۲۵ کاری که نباید در دیجیتال مارکتینگانجام بدهید - محمد نجاتی مشاوره اقتصادی
۵۰ رفتار غلط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ:
۱- عکس محصولات را با فیلترها دستکاری نکنید، دیجیتال مارکتینگ وسیله نشان دادن حقایق است نه حقایق مجازی.
۲- بیش از حد روی خوب بودن محصولات تاکید کنید، تاکید همیشه باعث ایجاد شک میشود.
۳- دنیای مجازی خود بخود دنیای ناامنیست، با مشتری به هیچ عنوان بدقولی نکنید.
۴- از دسترس مشتری خارج نشوید، به خصوص وقتی از قبل از مشتری پول گرفته اید.
۵- شوآف بیش از حد نکنید، سطح انتظار بالا در مشتری ایجاد نکنید.
۶- از تصاویر بی کیفیت استفاده نکنید، اینستاگرام روی این موضوع حساس است.
۷- هشتگ نامرتبط زیر پستها درج نکنید ، امکان بلاک شدن و ریپورت شدن وجود دارد و مشتری شما را ترک میکند.
۸- لوکیشن های غیر مرتبط ممکن است بازدید ایجاد کند اما اگر همیشگی باشد مشتری شما را ترک میکند.
۹- فالور فیک نخرید، انگیجمنت ریت یا نرخ جذابیت پیج شما پایین می آید و پست های شما برای مشتری نمایش داده نخواهد شد.
۱۰- از ویدئو های طولانی استفاده نکنید؛ دنیای مجازی دنیای تنوع است مشتری حوصله دنبال کردن آن را نخواهد داشت.
۱۱- بی نظم نباشید و تا جای ممکن برای انتشار محتوا نظم داشته باشید ، شاید روزانه یک پست و ۴ استوری برایتان کافی باشد.
۱۲- در گرفتن فالور عجله نکنید، تعداد کم اما موثر فالو مهمتر از تعداد زیاد اما انتخاب آنها از فالورهای غیر مرتبط است.
۱۳- کپشن سردستی ننویسید و وقت بگذارید.
۱۴- از کلمات سخت و غیر متعارف استفاده نکنید.
۱۵- استفاده کردن از کلمات غیر رسمی و محاوره ای اشکالی ندارد اما بیش از حد از حیطه ادب خارج نشوید.
۱۶- بیش از حد از هشتگ استفاده نکنید، این برای شما نمره منفی خواهد داشت.
۱۷- لایوها را فراموش نکنید ، آنها به مشتریان شما حس بودن القا میکنند.
۱۸- در لایوها موضوعات غیر مرتبط را بیش از حد تکرار نکنید، خصوصا عقاید شخصی شما نباید به مشتریان تحمیل شوند.
۱۹- در پیج تخصصیتان عقایدتان را کمتر مطرح کنید، عقاید هرکس برای خودش محترم است اما نه در پیج های تخصصی.
۲۰- اگر پیج شما فروشگاهیست، دایرکتها را دیر پاسخ ندهید مشتری صبر نخواهد کرد.
۲۱- مشتری را با پاسخ های تلگرافی ناراحت نکنید وقتی از شما در مورد قیمت کالا و یا خدمات پرسیده میشود اقلا یک سلام و احوالپرسی گرم حق مشتری شما خواهد بود.
۲۲- به مشتری اصرار نکنید تا از پیج شما خرید کند مشتری حق انتخاب دارد.
۲۳- پست های ابتدایی و انتهایی پیج ، به خصوص پستهای انتهایی مورد قضاوت مشتریانشما عستند، آنها را درست انتخاب کنید.
۲۴- استوری های سلام و صبح بخیر برای مشتریان ضرورتی ندارند، در به نمایش گذاشتن آنها زیاده روی نکنید.
۲۵- در نهایت برای مشتری غیر قابل دسترس نباشید؛ اطلاعات تماس کافی و راههای دسترسی متعدد برای مشتری بگذارید.
مولف: محمد نجاتی مشاوره اقتصادی و مجری پروژه های دیجیتال مارکتینگ