اثر تقدمی و یا تاخری در کسب و کار - محمد نجاتی مشاوره اقتصادی
فرض کنید به یک میهمانی دعوت میشین، در بدو ورود با بی توجهی و رفتار بد صاحبخانه مواجه میشید، حالا اگر در ادامه بهترین پذیرایی هم از شما صورت بگیره قطعا با رضایت خاطر میهمانی رو ترک نمی کنید...
در فرض دوم شما در ابتدا وارد میهمانی میشید و بعد از یک پذیرایی مفصل بحث بسیار نامطلوبی با میزبان براتون پیش میاد و با دلخوری میهمانی رو ترک میکنید...
در هر دو حالت تنها چیزی که اصلا مورد توجه شما نیست و نخواهد بود پذیرایی مفصل حین میهمانی خواهد بود...
حالا اگر مشتری شما همون میهمانی باشه که شما با کالا و خدمات عالی باید ازش پذیرایی کنید ، بی توجهی یا بی اعتنایی پرسنل شما و بالعکس رفتارعالی و مسئولانه اونها در تماس اول و یا مذاکرات نهایی فروش یا خدمات پس از فروش شماست که باعث خواهد شد مشتری شما از شما خاطره مطلوب یا نامطلوبی رو برای مدت طولانی در ذهنش نگه داره...
بهتره هرچه سریعتر برای این مسئله آیین نامه مشخصی تهیه کنید