این شرایط محیطی عبارتند از :

 

 

 

1. نور نسبتا کم محیط ، البته ابن نور باید به اندازه ای باشد که مشتری بتواند کاملا کالا را ببینید ...

2. سعی کنید نور بر روی هر کالا متمرکز باشد برای این منظور میتوانید از بعضی از نورافکن های کوچک استفاده کنید. یادتان باشد در هیپنوتیزم مشتری ما سعی میکنیم ذهن مشتری را کاملا بر روی یک موضوع خاص متمرکز نگاه داریم و احساس خرج کنیم تا به یکپارچگی حسی با مشتری برسیم.

3. سعی کنید صداهای موجود در محیط آزار دهنده نباشد ... همانگونه که میدانید هنگام هیپنوتیزم همه اطلاعات به صورت متمرکز به مشتری داده میشود و مهمترین روش انتقال اطلاعات در ایران همان صداست اگر توجه کنید با حذف صدا از فیلم های ایرانی ، عملا ادامه فیلم برای ما نامفهوم خواهد بود اما در اکثر فیلم های خارجی بدون شنیدن صدا هم میتوان فهمید با چه چیزی در فیلم مواجه خواهیم شد.

4. سعی کنید مداوم حرف نزنید ... دادن اطلاعات زیاد باعث سر درگمی مشتری خواهد شد بنابراین سعی کنید گوش کنید به دقیقا اطلاعاتی را که مورد نیاز مشتریست به او بدهید ...

5. سعی کنید تن صدایتان بلند و کوتاه نباشد اما خواب آور هم نباشد ، سعی کنید هر بار که مطلب جدیدی را ارائه میکنید اول چند لحظه مکث کنید ، همه احساستان را در قلبتان جمع کنید و آنگاه با همه احساس ممکن و کاملا صادقانه مطلبتان را بیان کنید..

6. هوای محیط شما باید خوشبو باشد و رایحه ای ملایم در آن در جریان باشد، اگر شما در یک جلسه کاری و یک مذاکره برای معامله خاص هستید و برای مثال مشتری شما سیگاریست بوی ملایم سیگار میتواند در موضوع مذاکره تاثیر مثبت خواهد داشت و دقیقا بر عکس آن هم صادق است پس هنگام ملاقات با قصد هیپنوتیزم با یک مشتری غیر سیگاری قبلا سیگار نکشید تا بوی سیگار از شما به مشام نرسد.

7.سعی کنید دمای هوا را طوری در نظر بگیرید که خیلی گرم یا خیلی خنک نباشد ، اما در فصل تابستان میتوانید دمای محیط را هر میزان که میتوانید سرد کنید مگر اینکه مشتری غیر از آن را بخواهد هر میزان دمای محیط پایین تر بیاید ذهن تمایل پیدا میکند روی چیزی متمرکز شود و در نهایت حالت خواب را تجربه کند و زمان قبل از آمادگی بدن برای خواب دقیقا همان زمانی است که شما باید مهمترین پیشنهادتان را بدهید و اجازه بدهید هر چند کوتاه مشتری مطلب مورد نظر شما را در ذهنش در یک حالت کرخت و خوشایند بررسی کند.

8.سعی کنید دست دادن را فرموش نکنید ولی به خط قرمز و حریم خصوصی مشتری نزدیک نشوید اما با حرکات بدن مثل نزدیک شدن ، محبت و یکرنگی و صمیمیت کاری کنید که مشتری فاصله خودش را با شما کمتر و کمتر کند. هر چه این میزان فاصله کمتر قطعا شرایط انجام هیپنوتیزم هم مساعدتر ...

9.ارتباط چشمی را حفظ کنید و قبل از آن احساستان را درقلبتان متمرکز کنید ، هر کامی که از دهان شما خارج میشود باید با نوع نگاهتان هماهنگ باشد ، کلامهای جدی یک نگاه خندان و کلامهای طنز یک نگاه حاکی از خجالت و لذت به همراه داشته باشد. درست است ما زهر کلام را با حالت چشمهایمان خنثی میکنیم ...

10. لبخند ، اخم ، جدیت ، چین کنار چشمها ، و کلا میمیک صورت (با کلیک کردن بیشتر مطالع کنید ) همه و همه منابع اطلاعاتی مهم مشتریان شما هستند ، اگر کوچکترین ناهماهنگی در ترتیب کلمات ، حالات بدن (برای دانلود کتاب زبان بدن کلی کنید)  زمان و مکان ، بوهای محیط ، نور ، کالای مورد نظر مشتری از نظر کیفیت و کمیت و اندازه وجود داشته باشد این خواب مصنوعی به زودی از بین خواهد رفت و شما دیگر نخواهید توانست مشتریتان را در حالتی قرار بدهید که پیشنهاد فروش شما را قبول کند.

دقت کنید کلام شما باید مثل یک موسیقی گوش نواز باشد و چیزهایی را بیان کنید که مشتری میخواهد بشنود و راه دانستن این مطلب خوب گوش کردن به تمام جزییات است، جزییاتی که مشتری ناخواسته به زبان می آورد و گاهی بر آن تاکید میکند ، شما باید این موسیقی را با کلامتان پخش کنید و حواستان باشد که نور و دما و بوی محیط متناسب باشند ، شما باید مانند یک تابلوی نقاشی که انسانها از دیدن آن مسحور و گیج میشوند و لذت میبرند ; به نظر برسید ، لباس خوب و همرنگ و اصطلاحا ست ، صورت اصلاح کرده و آرایش سبک ، موهای آراسته و زیبا ، مدل ریش متناسب با چهره تان (برای مطالعه اینجا کلیک کنید) همه و همه باید در کنار هم باشند تا شما بتوانید بهترین تاثیر را بر روی مشتریانتان بگذارید.

در نهایت بسیار مهم است اطلاعات را دسته بندی شده و مرتبط به هم به مشتری بدهید و سعی کنید هربار که چیز جدیدی بیان میکنید تایید کننده مطلب قبلی و روشن کننده بخش جدیدی از ذهن مشتری باشد. 

 

قبل از هر پرزنت و فروش مهم 10 دقیقه خلوت کنید ، خوب فکر کنید همه این مراحل را در ذهنتان مانند یک فیلم سینمایی مرور کنید و حتی اگر امکان تمرین دارید تمرین کنید تا مبادا در اجرا اشتباه کنید ...

 

تبریک میگویم ، شما موفق شده اید مشتریانتان را هیپنوتیزم کنید تا وقتی که به او اجازه نداده اید مطابق میلش فکر کند و فقط فکر کند که طبق میلش فکر کرده است.

از فروشتان لذت ببرید.