افزایش 20 برابری فروش ظرف مدت 40 روز!!! نتایج یک پروژه اجرایی!
سر انجام پروژه جدید مشاوران برتر میثاق مبین که پروژه افزایش فروش یک کانون تبلیغاتی بود به پایان رسید!
کانون تبلیغاتی ع.ط در یک نگاه:
این کانون تبلیغاتی در طی سالهای گذشته که یکسال از آن را نیز در تعطیلی به سر برده است نتوانسته بود به فروشی بیش از 700 هزار تومان در ماه دست پیدا کند. (جز در یک دوره یک و نیم ماهه )
عدم استفاده از قدرت تبلیغات و ابزارهای فروش مانند استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآمد باعث شده بود تا این سازمان کوچک در خمودگی کامل به سر ببرد.
عدم تعامل درست با مشتریان باعث شده بود تا فرآیند خرید مجدد توسط مشتری در این سازمان به حداقل میزان خود برسد و سازمان کوچک ع.ط نتواند مشتریان همیشگی و ثابتی را در کنار خود داشته باشد.
علیرغم وجود سرمایه کافی عدم آشنایی با مبانی سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه باعث ایجاد ترس خفته ای در مدیران این سازمان کوچک شده بود که قدرت هرگونه ریسکی از ایشان را سلب میکرد.
و ...
آنچه که ما انجام دادیم:
شرکت مشاوران برتر میثاق مبین طی چند جلسه مدیران سازمان را متقاعد کرد که نیاز به تغییراتی ساختاری در این سازمان وجود دارد.
اما مانند همیشه ابتدا می باید مستنداتی به این سازمان ارائه میشد که مدیران را مصمم نماید تا به صورت منسجم در بازار فعالیت نمایند.
طبق نتایج حاصله از تحقیقات بازار (مطالعه محیط خارجی سازمان) ظرفیت فعال در بازار شناسایی شد.
درآمد ناشی از فروش خدمات مبلغی در حدود ماهانه 8600000 تومان تخمین زده می شد که به مدیران این سازمان اعلام گردید و با توجه به مستند بودن و تست موفقیت آمیز نتایج حاصله تصمیم مدیران سازمان بر این قرار گرفت تا از این توان بازار استفاده کنند.
قدم بعدی شناسایی افرادی بود که بتوانند به درستی این خدمات را به مشتریان ارائه دهند افرادی که ما آنان را به نام ویزیتور میشناسیم. این افراد با موفقیت جذب و استخدام گردیدند. روشی که در ابتدا بسیار پر ریسک به نظر میرسید امامشخص شد که ریسک محاسبه شده و منطقی هیچگاه نمیتواند شکست بخورد.
کمپین تبلیغاتی و راه اندازی سیستم پاسخگویی خودکار ارزان قیمت و کارآ قدم بعدی شکل دهی سازمان بود.
نتیجه ای که حاصل شد:
وضعیت سازمان قبل از ورود مبین |
وضعیت سازمان پس از ورود مبین |
عدم شناخت کامل مدیران از بازار |
شکل دادن ذهنیت دقیق مدیران از بازار |
عدم استفاده از قدرت تبلیغ |
طراحی و اجرای تبلیغات دقیق و سازماندهی شده |
عدم استفاده از نیروی انسانی مناسب به دلیل مدون نبودن راهکارهای مقابله با مخاطرات آن |
جذب نیروی انسانی کارآمد و برنامه ریزی دقیق فعالیت ایشان با استفاده از نظریه مدیریت علمی |
ناشناخته بودن عوامل ایجاد کننده ریسک و عدم سرمایه گذاری مناسب و به جا |
ایجاد توجیه منطقی و پیش بینی دقیق نتایج حاصله از سرمایه گذاری |
نتیجه عملیاتی:
شکل دادن ذهنیت دقیق مدیران از بازار منجر به اتخاذ تصمیمات صحیح توسط ایشان شد. |
طراحی و اجرای تبلیغات دقیق و سازماندهی شده باعث ایجاد فروش معادل 20 برابر هزینه تبلیغات شد. |
جذب نیروی انسانی کارآمد و برنامه ریزی دقیق فعالیت ایشان با استفاده از نظریه مدیریت علمی و استفاده از ظرفیت آزاد این نیروها در جهت اجرای طرح های نوین طراحی شده با استفاده از نتایج مطالعات محیط خارجی، باعث افزایش توان عملیاتی شرکت و اجرای طرح های نوین تبلیغاتی بدون استرس ناشی از هزینه های فعالیت گردید |
ایجاد توجیه منطقی و پیش بینی دقیق نتایج حاصله از سرمایه گذاری باعث شد تا دارایی های شرکت در طی نوسانات اخیر بازار کالا در ایران ارزشی معادل 2 برابر گذشته پیدا کنند که سود این افزایش قیمت بسیار قابل توجه بود |
فروش شرکت از مبلغ 1000.000 تومان در یک دوره 40 روزه به مبلغ 20 میلیون تومان در مدت 40 روز افزایش پیدا کرد. |
پروژه توسط مشاوران برتر میثاق مبین با موفقیت اجرا شد. |
امیدواریم شما نیز با بهره گیری از اصول تجربی و آکادمیک بازاریابی و مدیریت مالی همواره موفق و پیروز باشید.
منتظر سوالات شما هستیم. محمد نجاتی - مدیر عامل